Sunday, June 3, 2007

درسی که آموختم... من تنها هستم

خب این جلسه هم آمد و رفت... کلاس درس بزرگی بود برای من . اگرچه این ممکن است زیاد به مدیریت مربوط نباشد اما من چند نکته مهم یاد گرفتم. بهتر است از اول بگویم:

دوست عزیز نماینده گرامیِ من بدون هماهنگی با نماینده دیگر و دیگر اعضای اجرایی مثل من نامه­ای بر اساس نظر شخصی نماینده دیگر و بدون اطلاع ایشان تهیه کرد که در آن اساساً اشاره­ای به برخی نظرات ذکر شده در جلسه قبلی نگردیده بود و بعضاً مغایر با مصوبات جلسه عمومی و صرفاً با نظر شخصی در آن اعمال نظر گردید بود.

درفت اولیه در روز جمعه و سر کلاس جبرانی اقتصاد 2 خوانده شده و امضاءها روی برگه سفید جمع گردیده بود و افراد موظف به حفظ رازداری گردیده بودند. اینکه زمان انتخابی برای جمع­آوری امضاء و نحوه­اش از نظر شخصی با شفاف­سازی و متد فکری من مغایرت داشت بحثی است علی­حده.
روز دوشنبه از سر لطف ای میلی برای من و سایر دوستان آمد جهت دادن نظر و من بی­خبر از مسئله امضاها و با توجه به مسئله کمبود زمان در اولین فرصت نوشتم و برای همه فرستادم.. هنوز نمیدانم که هدف از ای­میل کذا چه بود... مرحمت همایونی در حق بینوایان زیردست؟ یا تقاضای همکاری... عصبانیتم زمانی آغاز شد که من به دلیل عدم حضور در جلسه جبرانی درسی که ندارم متم شدم به اینکه در بازید اهرام مصر بوده­ام آن هنگام که همه مشغول کار بوده­اند. به هر تقدیر نامه را امضاء کردم و از دیگران هم خواستم نامه را امضائ کنند... نخستین اشتباه من همین بود که نخواستم با آنچه اشتباه میدانستم مبارزه کنم... و دیگران را تشویق به تأیید آن کردم. همزمان چند تن از دوستان نظرات تندشان را به واسطه نقش خودخواسته­ام در گروه به منتقل میکردند و من پیشتر میرفتم....


دفاع از متنی که نیمی از آن را در جهت منافع گروه نمیدیدم و نیم دیگر را نیم­بندی میدانستم از آنچه باید باشد بسیار سخت بود. زمانی که حس کردم دیگر نمیشود گامی در اصلاح برداشت تصمیم گرفتم بصورت فردی و بدون مطرح کردن قضیه امضاء خودم را پس بگیرم... گو اینکه برداشت دشمنی شخصی شود و هرچیز دیگر ... من حق داشتم که نظر شخصی داشته باشم صرفنظر از اینکه هماهنگ با دوست عزیزم آقای نماینده هستم یا خیر. اما تلاش نکردم که بصورت عمومی مطرحش کنم... معتقدم که زخمها را باید در خفا درمان کرد و رختهای چرک را در انظار نشست.


پایان قسمت نخست...


پینوشت: مثل قصه­ها شده

No comments:

Let"s Make A Change

Support World AIDS Day

Answers.Com