Monday, July 30, 2007

30 Rules of Success

Thanks to Nazanin For the Email

قانون علت و معلول :

هر چيز به دليلي رخ مي دهد. براي هر علتي معلولي است و براي هر معلولي ، علت يا علت هاي به خصوصي وجود دارد ، چه از آن ها اطلاع داشته باشيد چه نداشته باشيد . چيزي به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگي هر كاري را كه بخواهيد مي توانيد انجام دهيد به شرط آن كه تصميم بگيريد كه دقيقا چه مي خواهيد و سپس عمل كنيد.

قانون ذهن :

شما تبديل به همان چيزي مي شويد كه درباره آن بيشتر فكر مي كنيد . پس هميشه درباره چيزهايي فكر كنيد كه واقعا طالب آن هستيد .


قانون عينيت يافتن ذهنيات :

دنياي پيرامون شما تجلي فيزيكي دنياي درون شماست . كار اصلي شما در زندگي اين است كه زندگي مورد علاقه خود را در درون خود خلق كنيد. زندگي ايده آل خود را با تمام جزييات آن مجسم كنيد و اين تصوير ذهني را تا زماني كه در دنياي پيرامون شما تحقق پيدا كند حفظ كنيد .


قانون رابطه مستقيم :

زندگي بيروني شما بازتاب زندگي دروني شماست. بين طرز تفكر و احساسات دروني شما، و عملكرد و تجارب بيروني تان رابطه مستقيم وجود دارد. روابط اجتماعي، وضعيت جسماني ، شرايط مالي و موفقيت هاي شما بازتاب دنياي دروني شماست .


قانون باور :

هر چيزي را كه عميقا باور داشته باشيد به واقعيت تبديل مي شود. شما آن چه را كه مي‌بينيد كه قبلا به عنوان باور انتخاب كرده ايد . پس بايد باورهاي محدودكننده اي را كه مانع موفقيت شما هستند شناسايي كنيد و آن ها را از بين ببريد.


قانون ارزش ها :

نحوه عملكرد شما هميشه با زير بنايي ترين ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه كه ارزش هايي را كه واقعا به آن اعتقاد داريد بيان مي كند ادعاهاي شما نيست بلكه گفته ها، اعمال و انتخاب هاي شما به ويژه در هنگام ناراحتي و عصبانيت است.


قانون انگيزه :

هر چه مي گوييد يا انجام مي دهيد از تمايلات دروني ، خواسته ها و غرايز شما سرچشمه مي‌گيرد . پس براي رسيدن به موفقيت بايد انگيزه ها را مشخص كرد تا با يك برنامه ريزي اصولي به هدف رسيد .


قانون انتظار :

اگر با اعتماد به نفس ، انتظار وقوع چيزي را در جهان پيرامونتان داشته باشيد آن چيز به وقوع مي پيوندد. شما هميشه هماهنگ با انتظارات تان عمل مي كنيد و اين انتظارات بر رفتار و چگونگي برخورد اطرافيانتان تاثير مي گذارد .


قانون تمركز :

هر چيزي را كه روي آن تمركز كرده و به آن فكر كنيد در زندگي واقعي ، شكل گرفته و گسترش پيدا مي كند . بنابراين بايد فكر خود را بر چيزهايي متمركز كنيد كه واقعا طالب آن هستيد .


قانون عادت :

حداقل 95 درصد از كارهايي كه انجام مي دهيم از روي عادت است . پس مي توانيم عادت‌هايي را كه موفقيت مان را تضمين مي كنند در خود پرورش دهيم ؛ و تا هنگامي كه رفتار مورد نظر به صورت اتوماتيك و غير ارادي انجام نشود ، تمرين و تكرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهيم .


قانون انتخاب :

زندگي ما نتيجه انتخاب هاي ما تا اين لحظه است. چون هميشه در انتخاب افكار خود آزاد هستيم ، كنترل كامل زندگي و تمامي آن چه برايمان اتفاق مي افتد در دست خودمان است .


قانون تفكر مثبت:

براي رسيدن به موفقيت و شادي ، تفكر مثبت امري ضروري است . شيوه تفكر شما نشان دهنده ارزش ها ، اعتقادات و انتظارات شماست .


قانون تغيير :

تغيير ، غير قابل اجتناب است و ما بايد استاد تغيير باشيم نه قرباني آن .


قانون كنترل :

سلامتي ، شادي و عملكرد درست از طريق كنترل كامل افكار ، اعمال و شرايط پيرامونمان به وجود مي آيد .


قانون مسووليت :

هر چه و هر كجا كه هستيد به خاطر آن است كه خودتان اين طور خواسته ايد . مسووليت كامل آن چه كه هستيد ، آن چه كه به دست آورده ايد و آن چه كه خواهيد شد بر عهده خود شماست .


قانون پاداش :

عالم در نظم كامل به سر مي برد و ما پاداش كامل اعمالمان را مي گيريم . هميشه از همان دست كه مي دهيم از همان دست مي گيريم . اگر از عالم بيشتر دريافت مي كنيد به اين دليل است كه بيشتر مي بخشيد .


قانون خدمت :

پاداش هايي را كه در زندگي مي گيريد با ميزان خدمت شما به ديگران رابطه مستقيم دارد. هر چه بيشتر براي بهبود زندگي و سعادت ديگران كار كنيد و توانايي هاي خود را افزايش دهيد ، در عرصه هاي مختلف زندگي خود بيشتر پيشرفت مي كنيد .


قانون تاثير تلاش :

همه اميدها ، روياها، هدف ها و آرمان هاي ما در گرو سخت كوشي است . هر چه بيشتر تلاش كنيم ؛ موفقيت بيشتري كسب خواهيم كرد .


قانون آمادگي :

در هر حوزه اي موفق ترين افراد ، آن هايي هستند كه وقت بيشتري را صرف كسب آمادگي براي انجام كارها مي كنند . عملكرد خوب نتيجه آمادگي كامل است .


قانون حد توانايي:

شايد براي انجام همه كارها وقت كافي وجود نداشته باشد ولي هميشه براي انجام مهم ترين كارها وقت كافي هست . هر چه بيشتر كار كنيم كارايي بيشتري پيدا مي كنيم . اما بايد اموري را بر عهده بگيريم كه در حد توانمان باشد .


قانون تصميم :

مصمم بودن از ويژگي هاي اساسي افراد موفق است . در زندگي هر جهشي در جهت پيشرفت هنگامي حاصل مي شود كه در موردي تصميم روشني گرفته باشيم .


قانون خلاقيت :

ذهن ما مي تواند به هر چيزي كه باور داشته باشد دست يابد . هر نوع پيشرفتي در زندگي با يك ايده آغاز مي شود و چون توانايي ما در خلق ايده هاي جديد نامحدود است آينده نيز محدوديتي نخواهد داشت.


قانون استقامت :

معيار ايمان به خود، توانايي استقامت در برابر سختي ها ، شكست ها و نااميدي ها ست.استقامت ويژگي اساسي موفقيت است . اگر به اندازه كافي استقامت كنيم ، طبيعتا سرانجام موفق خواهيم شد .


قانون صداقت :

خوشبختي زماني سراغ ما مي آيد كه تصميم بگيريم هماهنگ با والاترين ارزش ها و عميق‌ترين اعتقادات خود زندگي كنيم . همواره بايد با آن بهترين بهترين ها كه در درون مان وجود دارد صادق باشيم .


قانون انعطاف پذيري :

در تعيين اهداف خود قاطعيت داشته باشيد ، اما در مورد روش دست يابي به آن ها انعطاف‌پذير باشيد . در عصر تحولات سريع و رقابت شديد ، انعطاف پذيري .


قانون خوشبختي :

كيفيت زندگي ما را احساسمان در هر لحظه تعيين ميكند و احساس ما را تفسير خودمان از وقايع پيرامونمان مشخص مي سازد ، نه خود وقايع . هرگز براي اين كه تجربه خوشي از دوران كودكي داشته باشيد دير نيست . كافي است گذشته را مرور كنيد و روشي را كه براي تفسير تجربيات خود داشته ايد تغيير دهيد.


قانون تعجيل :


ما همواره دوست داريم كه هر چه زودتر به آرزوهايمان برسيم ، به همبن دليل است كه در تمام عرصه هاي زندگي بي قراريم .


قانون فرصت:

بهترين فرصت ها اغلب در معمولي ترين موقعيت هاي زندگي مان به وجود مي آيد . پس بزرگ ترين فرصت ها به احتمال زياد هميشه در دسترس ماست .


قانون خود شكوفايي :

شما مي‌توانيد هر چه را كه براي رسيدن به اهداف تعيين شده خود به آن نياز داريد بياموزيد. آن هايي كه مي آموزند توانا هستند.


قانون بخشندگي :

هر چه بيشتر ، بدون انتظار پاداش ، به ديگران خدمت كنيد ، خير و نيكي بيشتري به شما مي رسد . آن هم از جاهايي كه اصلا انتظار نداريد . شما تنها در صورتي حقيقتا خوشبخت خواهيد شد كه احساس كنيد به دليل خدمت به ديگران انسان باارزشي هستيد .

No comments:

Let"s Make A Change

Support World AIDS Day

Answers.Com